visualimpact_vorm1

Sjenkels

Marketingcampagne 2016/17

Opdracht

Sjenkels is een high-end kappersketen die veel aandacht besteedt aan de klant. Sfeerbeleving, comfort, educatie en advies op maat in de salons staan centraal. Dit schijnt door in de stijlvolle merkuitstraling. Visual Impact kreeg de opdracht om de 12 salons in Nederland aan te kleden met diverse beeldproducties als onderdeel van de Sjenkels marketingcampagne 2016/17; lichtmuren, dubbelzijdige raamdia’s, true3D gevel en raamsigning en proline prints werden ingezet om de stijl te versterken. Speciale opdracht was het produceren van een ondersteunend product waarmee de modetrends, technieken, merken en kleurmogelijkheden worden gecommuniceerd.

visualimpact_sjenkels3

Visual

Visual Impact bedacht het concept colorboards die op een muur of – bij gebrek aan muur – op een carrousel gemonteerd worden. De panelen zijn gemaakt van mat dibond (hoge kwaliteit dibond met een proline en matte acrylaat beschermfolie. De boards bevatten vervangbare magnetische panelen waardoor nieuwe trends op een kosten efficiënte wijze ingepast en uitgewisseld kunnen worden.

Impact

“Visual Impact heeft ons uitstekend geadviseerd om een goede balans te vinden tussen technieken, kosten en herbruikbaarheid. Bovendien heeft VI de zichtbaarheid van de salons verbeterd en de merk uitstraling van Sjenkels succesvol weten te versterken. Ze hebben bovendien alles van A tot Z geregeld en ons dus heel veel werk uit handen genomen”. Henk Schenkels, directeur Sjenkels Partners.